قیر جامبو بگ چیست: قیمت قیر جامبو + بررسی ویژگی ها و مزایای خرید

حمل و نقل قیر با بسته‌بندی‌های متفاوتی انجام می‌شود که یکی از آنها جامبوبگ یا Flexible Intermediate Bulk Container است؛ بسته‌بندی بزرگ و انعطاف‌پذیری که برای حفاظت از قیر در برابر رطوبت و آلودگی‌ها طراحی می‌شود. این بسته‌بندی دارای پوشش داخلی ضدآب برای جلوگیری از نفوذ آب و محافظت از قیر است. در ادامه این مطلب از بلاگ ایران ای ترید تصمیم داریم در خصوص خرید و قیمت قیر جامبو بگ، مزایای تولید قیر جامبو بگ، روش‌های حمل و نقل قیر جامبوبگ، فروش قیر جامبو بگ در ایران ای ترید و غیره صحبت کنیم.

قیر جامبو بگ چیست؟

قیر جامبو بگ در واقع اشاره به بسته‌بندی قیر در بسته‌های بزرگ و انعطاف‌پذیر با نام جامبو بگ دارد که برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی مناسب قیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این بسته‌بندی‌ها از پارچه‌های مقاوم و پلیمری ساخته می‌شوند و به دلیل ظرفیت بالا، برای حمل مقادیر زیاد قیر کاربرد دارند.

هر جامبوبگ معمولاً ظرفیت 1 تا 2 تن قیر دارد، که برای حمل و نقل و ذخیره‌سازی مقادیر زیاد بسیار مناسب است. بعلاوه جنس این بسته‌بندی‌ها به گونه‌ای است که می‌تواند فشار و وزن زیاد را تحمل کند و با پوشش ضد آب، از نفوذ رطوبت و آسیب به قیر جلوگیری می‌شود. ایران ای ترید فعال در زمینه‌ی تولید قیر جامبو بگ فعالیت می‌کند و می‌توانید برای خرید و سفارش جامبو بگ با این شرکت در ارتباط باشید. ( برای اطلاع بیشتر از انواع قیر حتما مطلبی که در این خصوص در بلاگ ایران ای ترید آماده کرده ایم را مطالعه کنید)

 

معرفی قیر جامبو بگ

جامبو بگ چیست؟

جامبو بگ یا بیگ بگ که با نام FIBC نیز شناخته می‌شوند، روش بسته‌بندی مناسب و کارآمدی برای حمل و نقل و نگهداری قیر است. این کیسه‌ها از جنس پلی پروپیلن ساخته شده و در اندازه‌های بزرگ به طور خاص برای کنترل وزن و دمای قیر طراحی می‌شوند.

در مقایسه با بشکه یا تانکرهای سنتی حمل قیر، خرید قیرِ جامبو بگ مزیت‌های متعددی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به مقرون به صرفه بودن، حمل و نقل آسان، انعطاف‌پذیری بالا و ایمنی اشاره کرد. به این ترتیب می‌توان بیگ بگ قیر را یک روش ایده‌آل و مناسب برای حمل و نقل قیر در نظر گرفت. ایران ای ترید فعال در زمینه‌ی فروش قیر جامبو بگ مرجع خوبی برای سفارش این محصولات است.

(می دانید قیر پلیمیری چه کاربردی دارد؟ به شما پیشنهاد می کنیم  برای آگاهی از کاربرد و مشخصات این قیر حتما مطلب قیر پلیمری رال مطالعه نمایید.)

معرفی جامبو بگ

اجزای مختلف جامبوبگ قیر

برای حمل و نقل قیر به ظرفی نیاز است که بتواند شرایط مختلف از جمله دمای بالا و خورنده بودن قیر را تحمل کند. جامبوبگ قیر از موادی ساخته می‌شود که به طور خاص به دلیل دوام و مقاومت بالا، مقاومت در برابر سایش و پارگی، مقاومت در برابر شرایط سخت و غیره برای حمل و نقل قیر مناسب است. قیر جامبو بگ با تمرکز بر پلی پروپیلن (PP) برای لایه‌ی بیرونی و آسترهای نایلونی برای لایه‌ی داخلی ساخته می‌شود. بنابراین اجزای مختلف جامبوبگ قیر شامل موارد زیر می‌شود:

1- کیسه جامبوبگ (pp)

2- نایلون (پلی اتیلن)

( جهت آشنایی با 9 کاربرد قیر در صنایع مختلف حتما مطلب کاربرد قیر در صنایع را مطالعه نمایید)

درجه نفوذ پذیری قیر چیست: نحوه تعیین درجه نفوذ پذیری قیر + مقایسه

بسته‌بندی جامبوبگ همراه با فنس

حمل و نقل قیر جامبو بگ برای ارسال به نقاط مختلف بسیار آسان است و این روش حمل و نقل از ایمنی بالایی برخوردار است. با این حال بسته‌بندی جامبوبگ همراه با فنس روشی برای محافظت بیشتر از محموله است. فنس می‌تواند مانع از آسیب به بسته‌بندی در مسیر جابجایی شود و بعلاوه از سرقت یا دستکاری محموله نیز جلوگیری می‌شود.

فنس‌های مورد استفاده در بیگ بگ قیر معمولا جنس فلزی دارند و در اندازه‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شوند. این روش بسته‌بندی قیر با کاهش آسیب‌های احتمالی فیزیکی، هزینه‌های تعمیر یا جایگزینی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای سفارش جامبو بگ در اندازه‌ی مورد نظر با ایران ای ترید در ارتباط باشید.

(جهت آشنایی با کاربرد قیر 85/25 و اطلاع از قیمت قیر مخلوط 1403 حتما مطلب قیر مخلوط را مطالعه نمایید)

 انواع بسته‌بندی جامبوبگ و قیر صادراتی

انواع بسته‌بندی قیر صادراتی

قیرهای صادراتی در بسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌شوند که هر کدام مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند. دو نمونه از روش‌های رایج بسته‌بندی قیر صادراتی شامل بشکه و قیرِ جامبو بگ می‌شود که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از قیمت قیر جامبو بگ صادراتی و سفارش جامبو بگ با ایران ای ترید تماس بگیرید.

بشکه

بشکه یکی از رایج‌ترین روش‌های بسته‌بندی قیر صادراتی است. از مزایای قیر بشکه‌ای می‌توان به مقاومت و محافظت بالا به دلیل بدنه‌ی محکم بشکه‌ها اشاره کرد. بشکه‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شوند که جابجایی و انبار کردن آنها را آسان می‌سازد و قرار دادن بشکه‌ها روی هم نیز باعث می‌شود فضای کمتری اشغال شود. حفظ کیفیت قیر و جلوگیری از نشتی نیز از مزایای این روش بسته‌بندی قیر صادراتی است.

قیر بشکه‌ای مناسب برای حمل و نقل دریایی و زمینی است. بشکه‌ها به دلیل استحکام و قابلیت انبار شدن، برای حمل و نقل دریایی و زمینی بسیار مناسب هستند.

جامبوبگ

جامبوبگ یا کیسه‌های بزرگ یکی دیگر از روش‌های بسته‌بندی قیر صادراتی است که از مزایای آن می‌توان به ظرفیت بالا برای بسته‌بندی عمده‌ی قیر و در نتیجه کاهش هزینه‌های حمل و نقل اشاره کرد. این روش بسته بندی بعلاوه نسبت به بشکه‌های فلزی سبک‌تر بوده و جابجایی آن راحت‌تر است. قیر جامبوبگ همچنین به راحتی با شکل و حجم محموله تطابق پیدا می‌کند که حمل و ذخیره‌سازی آن را آسان‌تر می‌سازد.

جامبوبگ‌ها از مواد مقاوم مانند پلی‌پروپیلن ساخته می‌شوند که در برابر پارگی و شرایط محیطی مقاوم هستند و استفاده از لایه‌های داخلی نایلونی یا پلی‌اتیلنی از نشتی و خروج قیر جلوگیری می‌کند و کیفیت قیر را حفظ می‌کند. برای بررسی قیمت قیر جامبو بگ صادراتی با ایران ای ترید در ارتباط باشید.

( اگر به کسب اطلاعات در مورد تامین و صادرات قیر ایران و قیمت لحظه ای آن علاقه مندید مطلب صادرات قیر را حتما بخوانید)

مزایای استفاده از جامبو بگ قیر نسبت به بشکه‌های فلز در انواع بسته‌بندی قیر صادراتی

بسته‌بندی قیر در بشکه‌های فلزی به خاطر ایمنی یکی از رایج‌ترین روش‌ها است که در اندازه‌ها و حجم‌های مختلف انجام می‌شود. بشکه‌های قیر با جنس فولادی و ضخامت بدنه 6 میلی‌متر هستند و از این جهت نسبت به قیرِ جامبو بگ هم هزینه‌های بیشتری دارد و هم حمل و نقل و استفاده از آن دشوارتر است. مزایای استفاده از جامبو بگ قیر به جای بشکه‌های فلزی در صادرات قیر شامل موارد زیر می‌شود:

1- برای تخلیه‌ی قیر نیاز به ذوب کردن آن نیست و قیرِ جامبو بگ مستقیما با نایلون داخل مخزن قرار می‌گیرد. بنابراین میزان اتلاف صفر خواهد بود.

2- حمل و نقل و ذخیره در مبدا یا مقصد بدون آلودگی است.

3- سرعت و روند بارگیری و تخلیه بیشتر است.

4- هزینه‌ها کمتر شده و قیمت قیر جامبو بگ نیز مناسب‌تر است.

قیر محلول: معرفی قیر محلول یا کات بک + کاربردها

5- به خاطر کاهش دما در بسته‌بندی، کیفیت قیر بالاتر خواهد بود.

( برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت، کاربرد و خرید قیر 40/50 حتما مطلب قیر 40/50 را مطالعه کنید)

مزیت استفاده از جامبو بگ قیر به جای بشکه‌های فلزی در صادرات قیر

مشخصات فنی جامبوبگ قیر

قیرِ جامبو بگ که در بیگ بگ‌های مقاوم ذخیره می‌شود، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای قیر صادراتی است. این جامبو بگ قیر با لایه‌ی بیرونی ساخته شده از گونی و پلی پروپیلن، بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده و کاملا انعطاف‌پذیر است. لایه‌ی داخلی آن نیز از نانو نایلون ساخته شده که در برابر حرارت بالا مقاوم است. دمای استاندارد این نایلون‌ها معمولا 109 درجه‌ی سانتی‌گراد است و در صورت پر شدن در این دما، تغییری در آنها ایجاد نمی‌شود. با این حال این کیسه‌ها در دمای 160 درجه ذوب می‌شوند.

اکثر کشورها این استاندارد را برای انواع قیر صادراتی تایید می‌کنند اما گاهی از نایلون‌های با درجه‌ی حفاظت تا 150 یا 180 درجه نیز استفاده می‌شود. با این حال این نوع جامبو بگ بسیار گران‌قیمت و نایاب است. برای سفارش جامبو بگ با ایران ای ترید مرجع فروش قیر جامبو بگ تماس بگیرید.

( جهت اطلاع از قیمت و کاربرد قیر عملکردی مطالعه مقاله قیر عملکردی را به شما پیشنهاد می نماییم)

ظرفیت جامبوبگ قیر: قیر جامبو در چه وزن‌هایی تولید می‌شود؟

قیر جامبو بگ به خاطر تطبیق‌پذیری و کارایی بالا در صنعت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و برای نیازهای مختلف در ظرفیت‌های وزنی متفاوتی ارائه می‌شود. این کیسه‌های نگهداری قیر به طور خاص برای مقابله با چالش‌های خاص حمل و نقل و نگهداری قیر طراحی می‌شوند و اندازه‌های متفاوتی می‌توانند داشته باشند که در ادامه بیشتر در خصوص آنها توضیح می‌دهیم.

قیر جامبو بگ 1 تنی

جامبوبگ 1 تنی قیر برای جابجایی مواد با دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندازه بیگ بگ قیر می‌تواند به دمای 160 درجه برسد و یک انتخاب ایده‌آل برای پروژه‌های بزرگ است. این نوع جامبوبگ برای حمل و نقل و استفاده‌های مختلف در ابعاد متفاوتی عرضه می‌شوند:

  • 110*90*90
  • 110*100*100
  • 100*110*110
  • 120*100*100

این تنوع در اندازه، انعطاف‌پذیری در استفاده را امکان‌پذیر می‌سازد و حجم و وزن خاص مورد نیاز پروژه را برای تحمل دمای بالا تضمین می‌کند تا قیر در تمام مدت حمل و نقل و ذخیره‌سازی در حالت کنترل باشد. بهترین قیمت جامبو بگ یک تنی را می‌توانید از ایران ای ترید بخواهید.

( برای اطلاع بیشتر در خصوص قیمت، کاربرد و خرید قیر 60/90 حتما مطلب قیر 60/90 را مطالعه کنید)

قیر جامبوبگ 300 کیلوگرمی

جامبو بگ‌های 300 کیلوگرمی برای حجم‌های کوچکتر قیر ایده‌آل هستند. به این ترتیب برای پروژه‌هایی که به قیر کمتری نیاز دارند یا برای عملیاتی که نیاز به حمل و نقل مکرر بارهای قابل کنترل وجود دارد، قیرِ جامبو بگ 300 کیلوگرمی یک انتخاب مناسب است. ابعاد استاندارد برای این کیسه‌های نگهداری قیر معمولا 90*50*50 سانتی‌متر است.

این اندازه‌ی جمع و جور، جابجایی بیگ بگ قیر را در محیط یا فضاهای کوچکتر آسان می‌سازد. قیر جامبوبگ 300 کیلوگرمی برای تعمیرات جزئی، پروژه‌های ساختمانی در مقیاس کوچک، یا به عنوان یک منبع مکمل برای مشاغل بزرگتر که ممکن است در کوتاه مدت به قیر اضافی نیاز باشد، ایده‌آل است. تولید قیر جامبو بگ در اندازه‌های مختلف متناسب با نیاز مشتریان انجام می‌شود. برای سفارش جامبو بگ با ایران ای ترید تماس بگیرید.

( جهت اطلاع از مزایا و کاربرد قیر دمیده یا همان اکسیده مطالعه مقاله قیر دمیده را به شما پیشنهاد می نماییم)

ظرفیت جامبوبگ قیر های تولیدی

مزایا خرید قیر جامبو

سفارش جامبو بگ برای حمل و نقل قیر مزایای متعددی دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمنی بیشتر برای کاهش خطرات ناشی از نشتی قیر
  • مقرون به صرفه بودن قیرِ جامبو بگ نسبت به قیرهای بشکه‌ای
  • کاهش نیاز به ظروف متعدد
  • پایداری محیطی بهتر با مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت

استفاده از بیگ بگ قیر که بر اساس ظرفیت‌های وزنی متفاوت طراحی شده‌اند، نه تنها لجستیک را ساده می‌کند، بلکه به کارایی و ایمنی بیشتر پروژه‌های ساخت و ساز نیز کمک می‌کند. انتخاب بسته‌بندی مناسب برای پروژه‌های کوچک یا بزرگ، عملکرد بهینه و ضایعات کمتری به همراه خواهد داشت و حمل و نقل آن نیز مناسب‌تر انجام می‌شود. ایران ای ترید فعال در زمینه تولید قیر جامبو بگ مرجع خوبی برای سفارش خرید است.

قیر دمیده چیست: معرفی قیر اکسیده + کاربردها

( جهت اطلاع از مزایا و کاربرد قیر طبیعی یا همان گیلسونایت مطالعه مقاله قیر طبیعی را به شما پیشنهاد می نماییم)

قیمت جامبو بگ قیر

قیمت قیرِ جامبو بگ بر اساس اندازه و نحوه‌ی استفاده از آنها متفاوت است. هر چه حجم و وزن بیشتری در یک بسته مورد استفاده قرار گیرد، بسته‌بندی باید مقاوم‌تر و ضخیم‌تر باشد و متعاقبا قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی پارچه‌های مورد استفاده برای بیگ بگ قیر بر اساس نوع استفاده متفاوت است و در نتیجه قیمت قیر جامبوبگ نیز متفاوت خواهد بود. البته جامبوبگ قیر را می‌توان به صورت دست دوم نیز استفاده کرد که باعث کاهش قیمت آن می‌شود.

از عوامل موثر بر قیمت جامبو بگ قیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تحمل بار

2- نوع پارچه و تراکم پارچه

3- بر اساس ابعاد

در نهایت باید به این مساله اشاره کرد که قیمت جامبو بگِ قیر در بازار با توجه به نوسانات بازار ارز و دلار در نوسان است و مهم‌ترین علت آن نیز نوسان قیمت پلی پروپلین است. برای خرید و سفارش جامبو بگ با ایران ای ترید به عنوان مرجع فروش قیر جامبو بگ تماس بگیرید.

( جهت اطلاع از قیمت قیر امروز کلیک کنید)

مزایا خرید و قیمت جامبو بگ قیر

قیر جامبو صادراتی

انواع قیر صادراتی در وزن‌ها و حجم‌های متفاوت در ایران تولید می‌شود. این قیرها که کیفیت بسیار بالایی دارند، با قیمت مناسب به کشورهای همسایه صادر می‌شوند. فروش قیرِ جامبو بگ صادراتی به عنوان یکی از قیرهای پرطرفدار در کشورهای مختلف بسیار زیاد است. از آنجایی که قیرهای صادراتی در حجم‌های بالا بسته‌بندی و ارسال می‌شوند، خرید قیر جامبو بگ یک گزینه‌ی مقرون به صرفه نسبت به قیرهای بشکه‌ای است.

( اگر به کسب اطلاعات در مورد تامین و صادرات قیر ایران و قیمت لحظه ای آن علاقه مندید مطلب صادرات قیر را حتما بخوانید)

آیا قیر جامبو برای قیرگونی مناسب است؟

قیر جامبو بگ در گریدهای مختلف تولید می‌شود که از پرفروش‌ترین آنها می‌توان به قیر گرید 10/20، 85/25، 60/70 و 90/15 اشاره کرد. هر کدام از گریدهای قیر ویژگی‌های فیزیکی و در نتیجه کاربرد و مصارف خاصی دارند. برای خرید قیر جامبو بگ مناسب قیرگونی می‌توانید با مشاوران ایران ای ترید تماس بگیرید.

روش‌های حمل و نقل جامبوبگ قیر

برای بارگیری و تخلیه قیرجامبو بگ از تجهیزات مناسب مانند جرثقیل، لیفتراک و پالت‌های مقاوم استفاده می‌شود. ابتدا جامبوبگ‌ها در قفسه‌های آهنی قرار داده می‌شوند. سپس قفسه‌ها در پالت‌های چوبی قرار داده می‌شوند تا حمل و نقل آنها راحت‌تر باشد.

( اگر به کسب اطلاعات در مورد انواع قیر پاسارگاد و قیمت لحظه ای آن علاقه مندید مطلب قیر نفت پاسارگاد را حتما بخوانید)

بهترین شرکت برای خرید قیر جامبو

ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ قیر و سایر محصولات نفتی است و محصولات مختلف از کشور ما به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود. شرکت ایران ای ترید اولین و معتبرترین مرجع برای خرید قیرِ جامبو بگ و سایر انواع بسته‌بندی‌های قیر است که قیمت لحظه‌ای قیر را در اختیار شما قرار می‌دهد و محصولات خود را به جهان صادر می‌کند. برای خرید قیرِ صادراتی و اطلاع از قیمت قیر جامبو بگ حتما با ایران ای ترید در ارتباط باشید.

روش حمل و بهترین شرکت خرید قیر جامبو صادراتی

منبع

قیمت قیر صادراتی

مقالات مرتبط

نظرات