قیر 60/90 : قیمت و خرید قیر 60/90 + کاربرد و مزایا

قیر ماده‌ای چسبناک، سیاه و براق است که عمدتا از تقطیر نفت خام به دست می‌اید اما به صورت طبیعی نیز در طبیعت وجود دارد. این ماده به خاطر خواص چسبندگی بالا و ضد آب بودن در صنایع مختلفی از جمله راهسازی، ساختمان‌سازی و عایق‌بندی کاربرد دارد.(جهت اطلاع بیشتر می توانید مقاله قیر طبیعی را مطالعه نمایید.) قیر انواع مختلفی دارد که قیرِ 60/90 یکی از آنهاست. در ادامه بیشتر در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

قیر 60/90 چیست؟

قیرِ 60/90 یکی از انواع قیرهای نفوذی است که بیشتر برای آسفالت جاده‌ها در مناطقی با آب و هوای معتدل کاربرد دارد. این قیر که از تقطیر نفت خام در برج‌های تقطیر به دست می‌اید، پرمصرف‌ترین قیر برای روسازی جاده‌ها و راهسازی است ولی برای مصارف صنعتی دیگر نیز کاربرد دارد. این قیر صادراتی نسبت به تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد و ویژگی چسبندگی بالای آن نیز آن را انتخابی مناسب برای پروژه‌های مختلف می‌سازد. ایران ای ترید به عنوان مرجع فروش انواع قیر از جمله فروش قیر 60/90، قیر صادراتی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند.

قیر 60/90

مشخصات قیر 60/90

قیر 60/90 یکی از انواع پرکاربرد قیر در راهسازی و صنعت ساختمان‌سازی است. اعداد 60 و 90 نشانگر محدوده‌ی نفوذپذیری این قیر هستند و میزان سختی و نرمی قیر را نشان می‌دهند. هر چه عدد نفوذپذیری کمتر باشد، قیر سخت‌تر است و هرچه این عدد بیشتر باشد، قیر نرم‌تر خواهد بود. اما مشخصات  قیر صادراتی 60/90 چیست؟

مشخصات قیر 60/90

میزان نفوذپذیری

قیر 60/90 در دمای محیط، درجه نفوذ 60 الی 90 صدم میلی‌متر دارد. این اعداد میزان سختی قیر را نشان می‌دهد که بسته به درجه نفوذ، محل و نوع استفاده و مصرف آن متفاوت خواهد بود. قیرهای نفوذی با توجه به خواص و درجه نفود، در دمای خاصی شروع به نرم شدن می‌کنند. قیر شصت نود در دمای 49 تا 56 درجه‌ی سانتی‌گراد نرم می‌شود.

میزان نفوذپذیری

چسبندگی بالا

قیر 60/90 بعلاوه دارای چسبندگی بالایی است. این ویژگی باعث می‌شود قیر شصت نود مخلوط آسفالتی مقاوم و پایداری ایجاد کند. قیرِ شصت نود همچنین دارای نقطه فلاش 230 درجه‌ی سانتی‌گراد (450 درجه فارنهایت) است. این دما میزان ایمنی قیر در برابر اشتعال در شرایط ذخیره‌سازی و حمل و نقل را نشان می‌دهد.

درجه نفوذ پذیری قیر چیست: نحوه تعیین درجه نفوذ پذیری قیر + مقایسه

چسبندگی بالا قیر 60/90

ویسکوزیته قیر

ویژگی دیگر قیرهای 60/90 ویسکوزیته آن است. این قیر در دمای بالا ویسکوزیته مناسبی دارد که به آن اجازه می‌دهد به خوبی در مخلوط‌های آسفالتی ادغام شود. بعلاوه این نوع قیر در دماهای پایین نیز دارای ویسکوزیته‌ای است که به آن امکان می‌دهد انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشد و از ترک خوردگی جلوگیری کند. این ویژگی باعث می‌شود قیر شصت نود برای مناطقی که تغییرات دمایی شدید دارند، مناسب باشد. (جهت اطلاع بیشتر می توانید مقاله قیر ویسکوزیته را مطالعه نمایید.)

ویسکوزیته قیر

شرایط استفاده از قیر 60/90

قیرِ 60/90 نوعی قیر با درجه نفوذپذیری متوسط است که به خاطر ویژگی‌های خاص خود، در کاربردهای مختلف از جمله صنعت راهسازی و عایق‌بندی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. شرایط استفاده از قیرِ شصت نود به طور کلی به ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آن بستگی دارد. این مساله باعث می‌شود این قیرها در شرایط خاصی بهترین عملکرد را داشته باشند.

قیر صادراتی شصت نود دارای انعطاف‌پذیری بالا و کشش در دمای پایین است که در مخلوط آسفالت باعث افزایش چسبندگی بین سنگدانه‌ها می‌شود. به این ترتیب طول عمر مخلوط آسفالتی بیشتر خواهد بود.

این نوع قیر به خاطر میزان نفوذپذیری خود، برای مناطقی با آب و هوای معتدل تا گرم مناسب است. قیر 60/90 در دماهای پایین‌تر نیز می‌تواند انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشد اما در در مناطقی با آب و هوای سرد، عملکرد آن بهینه نخواهد بود.

(جهت اطلاع از انواع قیر و کاربرد های هر کدام مطالعه مقاله قیر چیست را به شما پیشنهاد می کنیم)

شرایط استفاده از قیر 60/90

کاربرد و موارد مصرف قیر 60/90

قیر 60/90 به خاطر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاصی که دارد، در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان نفوذپذیری این قیر را مناسب ساخت و ساز و راهسازی و آسفالت‌کاری جاده‌ها، پوشش‌دهی سطوحی مانند بام، سقف و پل، عایق‌بندی رطوبتی در ساختمان‌ها یا تونل‌ها و غیره می‌سازد. بعلاوه از قیر صادراتی 60/90 می‌توان برای بازسازی سطوح آسیب‌دیده نیز استفاده کرد اما بیشترین استفاده از آن در جاده‌هایی است که بار ترافیکی سنگین دارند.

کاربرد و موارد مصرف قیر 60/90

قیر 60/90 چگونه تولید می شود؟

قیرِ 60/90 مانند سایر قیرها از فرایند تقطیر نفت خام در پالایشگاه به دست می‌آید. فرایند تولید این قیر شامل چند مرحله است که در ادامه به طور خلاصه به آن می‌پردازیم:

  1. تقطیر نفت خام: در این مرحله نفت خام در معرض حرارت بالا قرار گرفته و بخش‌های مختلف آن از هم جدا شده و بخش سنگین آن در پایین برج تقطیر می‌ماند.
  2. تقطیر در خلا: در این مرحله مواد سنگین در فشار پایین قرار می‌گیرد تا اجزای آن از هم جدا شود. وکیوم باتوم در این مرحله جدا می‌شود.
  3. فرایند اکسیداسیون یا دمیدن هوا: در این مرحله هوا به ماده سنگین دمیده می‌شود که باعث افزایش نقطه نرمی و کاهش نفوذپذیری قیر می‌شود. مدت زمان دمیدن به دقت کنترل می‌شود تا ویژگی‌های مطلوب قیر 60/90 به دست آید.
  4. (جهت اطلاع از قیمت و کاربرد قیر 40/50 مقاله قیر 40/50  را مطالعه نمایید.)
  5. قیر 60/90 چگونه تولید می شود؟
قیر 80/100 : قیمت و خرید قیر 80/100 + کاربرد و مزایا

نکات ایمنی استفاده از قیر 60/90 صادراتی

رعایت نکات ایمنی در حمل و نقل، ذخیره‌سازی و استفاده از قیر بسیار مهم است. از جمله این نکات ایمنی می‌توان به پوشش‌های محافظ کارگران، کنترل دما، تهویه مناسب و غیره اشاره کرد. رعایت این نکات باعث کاهش احتمال آسیب و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.

استفاده از قیر 60/90 مستلزم رعایت نکات ایمنی خاصی است تا از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. در ادامه در خصوص مهم‌ترین نکات ایمنی استفاده از این نوع قیر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نکات ایمنی استفاده از قیر 60/90 صادراتی

ایمنی در حمل و نقل قیرهای 60/90

قیر 60/90 برای حمل و نقل باید بسته‌بندی مناسبی داشته باشد تا از نشت و آسیب بسته‌ها جلوگیری شود. بشکه‌های فلزی یا کیسه‌های مخصوص بهترین انتخاب هستند. بعلاوه این نوع قیر باید در دمای مناسبی حمل شود تا از جامد شدن بیش از حد یا روان شدن زیاد آن جلوگیری شود.

ایمنی در حمل و نقل قیرهای 60/90

ایمنی در ذخیره قیر 60/90

اگر قصد خرید قیر 60/90 دارید، باید بدانید که این نوع قیر باید در مکان مناسب و مخازن مخصوص دور از منابع حرارتی و مواد اشتعال‌زا نگهداری شود. محیط ذخیره‌سازی قیر نیز باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد تا از تجمع بخارات قابل اشتعال جلوگیری شود. مخازن و محل‌های ذخیره قیر باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد تا نشت و آسیب مخازن زود تشخیص داده شود.

ایمنی در ذخیره قیر 60/90

ایمنی در استفاده از قیرهای 60/90

برای استفاده از قیر 60/90 لازم است کارگران پوشش‌های مناسب از جمله دستکش‌های مقاوم در برابر حرارت، عینک ایمنی و ماسک داشته باشند. دمای قیر در هنگام استفاده باید به دقت کنترل شود تا از ایجاد سوخنگی و خطرات دیگر احتمالی جلوگیری شود. قیرهای شصت نود معمولا در دمایی بین 150 تا 170 درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیر 85/100 : قیمت و خرید 85/100 + کاربرد و مزایا

ایمنی در استفاده از قیرهای 60/90

خرید قیر 60/90

ِبرای خرید قیرِ 60/90 باید فاکتورها و عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید تا محصولی مناسب و باکیفیت تهیه کنید. برای مثال بهتر است از مراکز فروش قیر شصت نود معتبر خرید خود را انجام دهید تا از کیفیت محصول مطمئن باشید. مشخصات قیر مورد نظر خود را به درستی بررسی کنید تا از شرایط استفاده و موارد استفاده از آن اطمینان حاصل شود.

بعلاوه شاید لازم باشد قیمت قیرِ 60/90 را در چند تامین‌کننده مختلف بررسی و مقایسه کنید تا قیری با قیمت مناسب تهیه نمایید. در نهایت شرایط خرید، شرایط پرداخت، روش‌های حمل و نقل و تحویل محصول را نیز بررسی کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. ایران ای ترید به عنوان مرجع فروش قیر شصت نود محصولی باکیفیت را با ضمانت کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

خرید قیر 60/90

قیمت قیر 60/90

قیمت قیرِ 60/90 به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرکت‌های مختلف تولیدکننده ممکن است قیمت‌گذاری‌های مختلفی داشته باشند. شرکت‌های معروف با استانداردهای کیفیتی بالاتر، قیمت بالاتری برای محصولات خود تعیین می‌کنند. شرایط بازار از جمله میزان عرضه و تقاضا، نرخ ارز و شرایط اقتصادی نیز می‌تواند بر قیمت قیرِ 60/90 تاثیر بگذارد. در زمانی که میزان عرضه کمتر از تقاضا باشد، قیمت قیر افزایش می‌یابد.

قیمت قیر همچنین به تغییرات قیمت نفت نیز مرتبط است. افزایش یا کاهش قیمت نفت خام بر قیمت انواع قیر تاثیر می‌گذارد. به طور خلاصه می‌توان گفت قیمت قیر صادراتی 60/90 در شرکت‌های تولیدکننده مختلف، متفاوت است. برای تجربه بهترین خرید  می‌توانید با ایران ای ترید در ارتباط با

قیمت قیر 60/90

خرید قیر صادراتی با ایران ای ترید

ایران ای ترید با در ارتباط بودن با بزرگترین پالایشگاه های قیر ایران امکان خرید قیر با بهترین قیمت را به شما ارائه می نماید.

ما برای اینکه شما خیالی آسوده از معملات داشته باشید به صورت لحظه ای قیمت قیر صادراتی را به روز کرده و شما در جریان کوچکترین نوسانات این محصول قرار می دهیم . جهت سهولت در اطلاع از قیمت و خرید قیر صادراتی می توانید به آدرس https://iranetrade.com مراجعه و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره های 88981247 یا 88991554 تماس حاصل نمایید.

خرید قیر صادراتی با ایران ای ترید

منبع : ویکی پدیا

قیمت قیر

مقالات مرتبط

نظرات