قیر 60/70 : قیمت و خرید قیر 60/70 + کاربرد و مزایا

قیر 60/70 یکی از محصولات پرفروش پالایشگاه‌های نفت با درجه نفوذی استاندارد، برای عایق‌کاری و ساخت آسفالت به مقدار زیاد در صنعت استفاده می‌شود. انواع قیر با توجه به نفوذپذیری (نرمی و سفتی) و خیلی از ویژگی‌های دیگر، برای کاربردها و شرایط آب و هوایی مختلف انتخاب می‌شوند. در این بخش از  ایران ای ترید قصد داریم که علاوه بر بررسی ویژگی‌ها و مشخصات قیر 60/70 عوامل مؤثر بر قیمت قیر 60/70 بپردازیم. برای خرید قیر 60/70 می‌توانید به ایران ای ترید که مرجع فروش قیر  صادراتی 60/70 است رجوع کنید. 

قیر 60/70

قدرت نفوذ قیر صادراتی 60/70 طبق آزمایش، بین 6 تا 7 میلیمتر است و بنابراین با نام قیر نسبتا سخت به فروش می‌رسد. هر چقدر درجه‌‎ی نفوذ قیر بالاتر باشد قیر نرم‌‎تر و هر چقدر درجه نفوذپذیری پایین‎تر باشد، قیر سفت و سخت‌‎تر است. 

قیر، هیدروکربنی متراکم، چسبنده و نفوذناپذیر در آب است. این ماده‌ی غلیظ و سیاه حاوی 2 درصد اکسیژن، 11 درصد هیدروژن و 87 درصد کربن است. که از تقطیر نفت به دست می‌‎آید. قیر بر اساس درجه نفوذ، گرانروی یا ویسکوزیته (چسبناکی)، درجه اشتعال، افت وزنی (در دماهای مختلف)، انعطاف‌پذیری، درجه خلوص و درجه نرمی طبقه‌بندی می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قیر که نام آن‌ها را دربر می‌گیرد: مثل قیر صادراتی 60/70 قابلیت نفوذپذیری آن است. (جهت اطلاع بیشتر می توانید مقاله قیر چیست را مطالعه نمایید.)

درجه نفوذ قیر، با آزمایش با یک سوزن استاندارد تحت اثر با 100 گرمی در مدت زمان 5 ثانیه و در دمای 25 درجه‌ی سانتی‌گراد، انجام می‌شود. بر مبنای این آزمایش، هر چقدر که قدرت نفوذ قیر (به لایه‌های پایین) کم‌تر باشد، قیر سخت‌تر است. قیر 60/70 که با نام قیر نسبتا سخت به فروش می‌رسد در زمینه راه سازی و ساختمان سازی کاربرد دارد.

(جهت اطلاع بیشتر می توانید مقاله درجه نفوذپذیری قیر چیست را مطالعه نمایید.)

قیمت قیر عملکردی: معرفی قیر درجه عملکردی + کاربردها

قیر 60/70

 قیر 60/70 چگونه تولید می شود؟

قیر نفوذی 60/70 دارای نفوذ بین 6 تا 7 میلی‌متر است و که آن را به یک قیر نیمه سخت و سنگین برای ساخت و تعمیر جاده‌ای مناسب می‌سازد.

قیر ماده‌ای خمیری شکل است که از تقطیر نفت خام به دست می‌آید و اولین محصول پتروشیمی سنتی ایران است. این محصول سال‌های خیلی دور، حتی پیش از کشف نفت، توسط دولت ساسانی برای قیراندود کردن ابزارهای جنگی به کار می‌رفت. و بعد از آن در دوره‌ی

قاجار توسط خاندانی اهل شوشتر که به نام سادات قیری معروف شدند، تولید و حتی صادر می‌شد. 

قیر اولین و پرمصرف‌ترین فرآورده‌ی نفتی است و طی فرآیندی به نام هوادهی وکیوم باتوم تولید می‎شود. در واقع، وکیوم باتوم، ته مانده‌‎ی حاصل شده در برج تقطیر در خلاء است با قرار گرفتن در معرض هوا و ایجاد پیوند‌‎های عرضی بین مولکول‎ها، به قیر تبدیل می ‎شود. 

درجه‌ی نفوذپذیری قیر به نوع نفت خام و روش پالایش و میزان اکسیداسیون وکیوم باتوم، بستگی دارد. 

   مزایا و معایب قیر 60/70

قیر 60/70 برای عایق سازی در مناطقی با آب و هوای گرم مناسب است. چون این نوع محصول در دمای بالاتر کمتر مستعد شیارشدن، شکستن یا تغییر شکل است. این نوع قیر در صورتیکه در مناطقی با آب و هوای سردتر استفاده شد، امکان دارد که بیش از حد سفت شده و ترک بردارد.  

نحوه تولید قیر 60/70

مشخصات قیر 60/70

از ویژگی‌‎های فنی بارز قیر 60/70 جزو قیرهای جاده‎ای سفت با نفوذ‎پذیری پایین است. این نوع قیر برای آسفالت در مناطق گرمسیری بسیار کاربردی است و خاصیت ترموپلاستیک دارد و در دمای بالا نرم و در دمای پایین سفت و سخت می شود. 

(جهت اطلاع از قیمت و کاربرد قیر محلول می توانید مقاله قیر کات بک را مطالعه نمایید.)

قیر 70/100 : قیمت و خرید قیر 70/100 + کاربرد و مزایا

 

مشخصات فنی و ویژگی های  قیر 70-60

کاربرد و موارد مصرف قیر 60/70

از آنجاییکه قیر شصت هفتاد در دماهای بالاتر نرم و در دماهای پایین سفت می‌‎ شود. این نوع قیر برای تولید آسفالت در اقلیم هایی که تغییرات دمای  تقریبا زیادی دارند، مناسب است. قیر 60/70 برای آسفالت‌‎های معمولی‎، عایق کاری ساختمان و روکش ‎های ضد رطوبتی مناسب است. 

کاربرد  قیر 60/70

خرید قیر 60/70

قیر ماده‌‎ای است که در دمای محیط نه رفتار یک ماده الاستیک را دارد و نه یک ماده ویسکوز، بلکه رفتار قیر ترکیبی از دو حالت یعنی ویسکوالاستیک است. اگر برای خرید انواع قیر 60/70 به دنبال یک تأمین کننده ی خوب هستید، با ایران ای ترید تماس بگیرید.

نفت طلای سیاه است و قیر از مشتقات آن. برای خرید قیر 60/70 می‌‎توانید روی ایران ای ترید حساب کنید. راه‎های ارتباطی با ایرانی ای ترید از طریق چت آنلاین، واتس آپ، تلفنی و حضوری است. برای خرید قیر شصت هفتاد یا هر نوع قیر نفوذی می‎توانید با کارشناسان ایران ای ترید تماس حاصل کنید. 

عوامل تعیین کننده قیمت قیر 60/70

قیر 60/70 یکی از انواع قیرهای نفوذی است که در صنعت راهسازی و تولید آسفالت بسیار استفاده می‌شود. قیمت قیر با توجه به عوامل و فاکتورهای مختلف از جمله قیمت نفت خام، نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و غیره تعیین می‌شود.

خرید قیر 60/70

قیمت قیر 60/70

ایران ای ترید بستر آنلاین ارائه قیمت قیر پالایشگاه‎های ایران جهت سهولت فعالیت تاجران در بازار جهانی قیر است. کارشناسان ایران ای ترید با ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان قیر، زمینه صادارت قیر ایران را در کوتاه‎ترین زمان ممکن فراهم ساخته است. قیمت لحظه ‎ای قیر صادراتی 60/70 را از وبسایت ایران ای  ترید بگیرید. فروش قیر صادراتی 60/70 بیشتر در زمینه‌ی ساخت و تعمیر جاده‌ها و باندهای فرودگاهی صورت می‌گیرد.

جهت سهولت در اطلاع از قیمت و خرید قیر صادراتی می توانید به آدرس https://iranetrade.com مراجعه و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره های 88981247 یا 88991554 تماس حاصل نمایید.

قیر نفوذی: معرفی قیر نفوذی + کاربردها

قیمت قیر 60/70

منبع : ویکی پدیا

قیمت قیر

مقالات مرتبط

نظرات